Des del mes de gener fins al juny d'aquest 2014 es porten a terme els Tallers de Família. Aquests tallers van dirigits a mares d'origen immigrant amb l’objectiu de millorar el grau d’autonomia i recursos per a desenvolupar l’acompanyament que necessita el seu fill o la seua filla en l’àmbit escolar, així com millorar les seues capacitats bàsiques per participar amb la comunitat educativa, tindre un paper més autònom i actiu amb la relació amb l’escola, i les AMPE's.
Hi ha tres tipus de tallers:
Conversem: tallers per a millorar les capacitats lingüístiques orals de la llengua catalana, entenent que per a les famílies nouvingudes una de les dificultats més importants en l’àmbit escolar és la comunicació amb l’escola, mestres, tutors/es, etc. Hi ha dos grups segons nivell, el 1r, dones que no tenen autonomia lingüística, assisteixen els dilluns i dimecres de 15.30h a 16.45h, i el 2n nivell, que ja disposen d’un lèxic bàsic, però no poden generar converses, assisteixen els dimarts i dijous de 15.30h a 16.45h. Actualment hi ha 17 alumnes per grup.
- Xerrem: aquest ésun espai setmanal on es consensuaran les diferents temàtiques, aspectes, àmbits o situacions que les mateixes participants proposen per a treballar, pot ser des de l’alimentació fins els límits dels infants, reunions amb els tutors, etc... Aquestes alumnes ja tenen adquirides competències lingüístiques bàsiques d’expressió i comprensió oral, però que cal facilitar i millorar el seu ús. Les sessions es realitzen els dimarts i dijous de 10h a 11h. Hi ha 17 participants.
- Informàtica: aquest és un espai setmanal de treball en petit grup, on cada alumna pot utilitzar les noves tecnologies d'una manera lúdica i bàsica, com a eina de realització de moltes tasques de la nostra societat: demanar visita mèdica, demanar hora per a un servei, utilitzar pàgines d'interès com la del SOC, fer un currículum, etc.
Gràcies a la participació d'una persona voluntària, que és dinamitzadora intercultural, comptem amb el servei d'acompanyament i suport, tant a les famílies com als centres escolars, que a banda de formació en atenció i medicació intercultural, coneix i parla, les llengües catalana, amaziga, àrab i castellà. Per tant, pot donar suport a les escoles en diferents tipus de trobades, més formals o informals, així com a les famílies en aquells aspectes que calgue reforçar. Disposa
d'un horari lliure per a realitzar aquestes tasques.
d'un horari lliure per a realitzar aquestes tasques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada